15 april - utveckling framför allt

idag skulle jag utvecklas. jag och min lärare tog oss en kopp te och slog oss ner i de mjuka röda fåtöljerna i hennes fridfulla lilla sommarstuga bredvid en sjö med glasveranda och hängmatta, för att prata om lite allt möjligt och bara ta det lite lungt. och kanske, om vi hinner, prata lite om hur långt fram jag är i matteboken och ifall jag blir mobbad...

(egentligen sitter man i sitt tråkiga klassrum, tillsammans med sina föräldrar och pratar om sina egenskaper och motgångar här i livet (skolan) med en lärare som, även om hon är världens bästa, tittar på en med genomträngande blick och frågar vad jag vill sätta upp för mål inför nästa termin.. men jag tyckte inte jag behövde nämna det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0