16 april - kullen och världens största gungbräda

trevligt varmt väder. känns lite hej, jag har inget att säga så jag pratar om vädret. men man ska aldrig underskatta vädret krafter.
tack vare det fina vädret kunde jag och trevliga ella och ylva ta med våra böcker ut på den stora, fina kullen bredvid lekplatsen bredvid skolan och plugga lite och lyssna på ellas musik och nästan bli överkörda av mopedist. det var mycket trevligt måste jag säga. inte det där med överkörningen såklart, det var lite läskigt, utan att sitta där ute på kullen och försöka lära sig franska glosor ("lära sig" innebär i det här sammanhanget att man lär sig det och sedan, av någon outgrundlig anledning, glömmer bort det en liten stund senare).
när vi tröttnade på att lära oss nyttig fakta gick vi ner till den jättestora gungan på lekplatsen och snurrade runt runt och mådde illa och blev sandiga. nini (lärae) kom ut men vågade inte gå ända fram. om hon rökte eller bara trodde att vi skolakde är oklart.
franskan var ganska soft och john var läskig.

(jag hoppas kunna lägga upp en bild på gungandet framöver men jag måste få en av ella först)

Kommentarer
Postat av: Ella it is.

John är mycket läskig. Det känns bra att du nämde det.

2008-04-17 @ 15:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0