25 april - praon lider mot sitt slut

sista dagen på praon idag. mycket sorgligt och så. men det är ju inte som att jag skulle resa längs vintergatan och placera mina väskor utanför dörren till familjen utomjordings hus och bo där för all framtid och aldrig komma tillbaka. självklart kommer jag köpa sushi där många många gånger och de har lovat att ringa om de behöver hjälp med någon beställning eller så.  vem vet, kanske är de bekanta med familjen utomjording där äldsta dottern ska gifta sig i maj. och vi vet ju alla hur mycket herr utomjording äter.

som om det inte varit nog att jag haft jätteroligt hela veckan och de har varit så snälla som det bara går mot mig så fick jag dessutom lön för det hela. fyra hundra kronor och jag är rikare än jag varit på hemskt hemskt länge. de lovade också att förbättra mina chanser till karriär inom café matilda-branchen genom att ringa och ge mig lite cred.

baddräkten jag hade planerat att få i min ägo hamnade tyvärr i någon annans händer, men jag kan inte klandra någon. ylva och ella gjorde sitt bästa och det är jättefint.

ikväll hade jag också planerat att gå till kungälvs församlingshem och se ett bra band jag endast hört på myspace och som visat sig vara underbart bra. tyvärr blev det inget av det heller på grund av bristande sällskap och en lugn och mysig ensamkväll med mamma som lockade. tröttheten jag kännt hela dagen, som i grund och botten orsakades av en lite stressig morgon, var också en stor orsak. och jag ber hemskt mycket om ursäkt till kim som jag sagt till att jag skulle komma, men eftersom jag tyvärr har brist på siffror i min telefonbok kunde jag inte heller ringa och tala om att jag inte skulle komma. förlåt mig.

det här inlägget var inte sänkt att bli så långt som det blev men jag tänkte till sist berätta för alla intresserade (?) att jag och mor far in till den stora staden imorgon och köper nödvändigheter i form av svart jeanstyg med sömmar och gåriktiga strumpor med sulor och snören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0