29 april - pankakspower

image14


i helgen hade jag mycket trevligt. jag har redan berättat om min resa till the gbg-town, men vad som hände därefter vet ni inte än.
koffe och matilda kom hit ungefär samtidigt som jag inte gick över till våra grannar, som egentligen bor lite för långt bort för att kunna vara våra grannar, och åt middag.
tanken var att vi skulle titta på den film matilda gav mig i julklapp tillsammans, men det blev väl inte riktigt av. vi hade trevligt utan film, där vi satt och åt mariekex och drack te.
när vi lagt oss på våra uppblåsbara maddrasser i vardagsrummet och somnat gott ringde telefonen och ett flåsande ljud transporterades in i min mors öron så att hennes hjärnsubstans skulle kunna ta uppljudvågorna, och vem var det om inte min käre far som var ute och sprang i skogen (ja, klockan tre mitt i natten) och av misstag hade ringt hem. vi somnade, om än lite smått irriterade, om på våra maddrasser och sov tills klockan blev åtta och pokémon började. sedan var vi pannkaks-power och gjorde pannkakstårta med nyköpt grädde och hallonsylt (är jag tittade på paket sedan insåg jag dock att det inte var hallonsylt jag hade köpt, utan socker med hallonsmak. 35% hallon och 40% socker). efter att pannkakstårtan var färdig med silverkulor och hjärtströssel var vi hurtiga och tog årets första dopp i det tiogradiga saltvattnet. tio minuters tvekande och två sekunder i vattnet. när vi, med frusna fötter, kom hem väntade pannkakstårtan oskuldsfullt gräddig på köksbordet. vi slukade den i ett nafs.

och så är jag bara tvungen att berätta att någon dag är det danstävling och jag och ylva, som är anmälda, ska visa våra obefintliga kunnskaper i att dansa bugg. det kommer att bli en uplevelse för alla som ser på.

Kommentarer
Postat av: din tillgivna agnes

blåbär? jag är förbryllad...
varför dessa blåbär? mmm...pankakstårta. du skriver fortfarande mycket trevligt. läser och myser.

2008-05-01 @ 20:44:51
URL: http://vad-hedwig-hittade.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0