fjortonde augusti


okej, jag erkänner. jag är verkligen fullkomligt värdelös på det här med bloggande. det var en hel månad sedan jag skrev senast, en månad och en dag närmare bestämt, och sedan dess har det ju självklart hänt en hel del som skulle vara både intressant och roligt att skriva om. dock räcker orken endast till att nämna några av dem. jag har seglat över stora öppna hav mot främmande länder, haft en hemskt trevlig vistelse i skåne, tittat på exotiska fiskar genom glasfönster, suttit på en filt utanför way out west och hört fina musikanter spela min favoritmusik - däribland broder daniels allra sista spelning och håkan hellström (gråta) - och sett miss li spela på en alldeles för stor scen på götaplatsen.
  under den senaste månaden har jag även lyckats hitta en rad nya band och musikaliska människor som jag tycker mycket om. patti smith och midlake är några av dem. jag tycker bibliotek är hemskt bra uppfinningar. man kan låna så mycket man bara orkar bära, både i bok- och musikväg, bara för att man hört namnet förut eller för att omslaget ser trevligt ut. och ibland hittar man lite extra trevliga saker.

idag har varit en hemskt trevlig dag. den har tillbringats hemma hos och tillsammans med elin, som är hemskt trevlig hela hon, och vi har plockat björnbär bland taggiga buskar och sedan bakat muffins att lägga dem i. jag har även lärt mig ett nytt tärningspel, som var mycket roligt men som jag var fruktansvärt dålig på.
  det här är också en lite extra lycklig dag eftersom att jag nu fått reda på både att håkan ska spela på liseberg trots allt och att hello saferide släpper en ny skiva bara två dagar innan! jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Saris

YAhay för att du skriver igen! När börjar du skolan? Kan vi inte ses på tisdag?????

2008-08-17 @ 20:32:27
URL: http://fullfart.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0