sjuttonde augusti

de två senaste dagarna har mestadels ägnats åt arbete och trots den knappt hanterbara mängden disk och hungriga turister skulle jag nog ändå vilja säga att det var ganska skönt att komma tillbaka till jobbet. jag vet inte riktigt varför egentligen. det är ju helt sjukt med tanke på hur jobbigt jag faktiskt tycker att det är. eller inte hela tiden, oftast. men när man jobbar på ett sådant ställe träffar man en hel del människor av den allra underligaste sort, och det kanske är det som gör det hela åtminståne lite trevligt. kanske är det också det där att kunna glömma allt annat och bara koncentrera sig på endast sitt jobb. även om det inte hänt något jobbigt så finns det alltid någonting att fundera över annars, och att slippa det är oftast ganska skönt.
  nog om jobb. efter stängning igår träffade jag adam och vi åkte hem till mig och åt pannkakor med halonsylt och socker på. senare på kvällen satte vi oss och tittade på spirited away, vilken är en högst underbar film.
morgonen därpå hanns inte mycket annat med än frukost och sedan lämnade han mig för att åa och köpa en ny gitarr.
  jag sysselsatte mig då med att försöka lösa rubriks kub. efter ett antal försök om inte lyckats gav jag up det och försökte istället förgäves få tag på ella som jag hade planerat gå på people from pascal med på kungstorget. istället begav det sig så att koffe föjde med och det hela var hemskt trevligt då vi även träffade anja och lisa där. people from pascal, numera kända som P5 records, är ett av de snyggaste och bästa banden jag någonsin hört och gissa vem som har deras EP? jag och halva göteborg. den skall nu lyssnas sönder så hårt som det bara går tills jag avslutar varje mening med rasta hunden.

Kommentarer
Postat av: Ellan.

Malin. Du ska låna ut deras EP till Ella. Snälla?

Och rasta hunden är väldans bra, fast den är inte deras från början. Men strunt samma, det är lite avancerat...

Iallafall tycker jag om dig, och jag läser din blogg.

2008-08-18 @ 16:42:34
Postat av: malin

till ella: jaa, självklart kan malin låna ut EP:n! malin kan tillochmed ränna en till dig om du är riktigt snäll! :D jag tycker om dig med. och jag tycker om att du läser mig blogg!

2008-08-18 @ 20:33:09
Postat av: Ella

Malin är snäll.

2008-08-19 @ 20:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0