tjugoåttonde augusti


hej folks. mitt hår är nu avsevärt mycket kortare, så även min lugg, vilket var ett fullkommligt misslyckande. självklart är det mitt eget fel som vanligt. jag borde insett att klippa mig under en period av fruktansvärd beslutsångest inte var någon bra idé. tack vare det fick jag lite panik när den snälla frisören sa att hon tyckte jag skulle klippa rak lugg igen och kunde inte bestämma mig. till slut sa jag att hon fick göra det eftersom min hjärna optimistiskt sa till mig att det växer ju ut igen, vilket i och för sig är sant., men det hjälper ju inte att det växer ut till jul om man har skolfoto imorgon. tanken var ju, som jag tidigare låtit er förstå, något som liknade lucys hår, men istället känner jag mig just nu som lotta på bråkmakargatans mamma. jag måste i och för sig medge att jag börjar vänja mig nu. jag antar att jag bara måste se mig själv i spegeln otaliga gånger och tänka tillräckligt många possetiva tankar. det är inte så farligt. jag har ju varit med om värre.

i helgen var jag föresten hos ella på en högst mysig och underhållande te- och pärlworkshop. alltihopa var mycket underbart och de människor som var närvarande är bland de finaste jag vet. dock skulle ni förmodligen inte veta vilka det var om jag nämnde namnen på dem, så jag låter bli, men jag kan säga att de är väldigt väldigt snälla och vänliga bra på alla sätt och vis.
 förutom det uppenbara såg vi på film - pippi, det levande slottet och love hina julspecial - och skrattade åt hur små tommy och annika var och förundrades över sofies hår, gjorde tacopaj, tupperade fannys hår och gjorde en fin boll framtill, tog konstiga kort med blixt och gick nattpromenad för att följa per till färjan.
  jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge och jag älskar dem allesammans.




    


Kommentarer
Postat av: Gandalffff

Översta bilden =lovely!

Bilden på mig =inte lika lovely!



Det var så himlans mysigt alltså!

2008-08-28 @ 20:29:39
URL: http://fullfart.devote.se
Postat av: Ella.

Du skriver fint.

Och du har visst fint hår, det är bara ovant i början!

Jag gillar översta bilden mycket.

Dessutom kan du inte motstå mig för att min älsklingsfärg är salami och för min höga position inom köttklubben, erkänn!

Din älskade Ella.

2008-08-28 @ 21:25:25
Postat av: Fanny

Jag är helt ärlig när jag sägar det här: Jag tycker att ditt hår är jättefint! Du är fin!

2008-08-30 @ 10:19:24
Postat av: till fanny:

åh, tack! jag tycker att du är hemskt snäll som säger så. och jag tycker om dig. hemskt mycket.

2008-08-30 @ 23:58:32
Postat av: malin.

till ella:

tax tax! jag blir ju alldeles generad!

nej, det är väl klart att jag inte kan. du är ju min idol!

2008-08-31 @ 00:00:17
Postat av: malin.

till gandalfffffff:

bilden på dig=lovely

jaa! det bör absolut göras om!

2008-08-31 @ 00:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0