trettionde juni

idag har jag irrat runt i den stora staden på jakt efter nödvändgheter under sommarens varma dagar. Det vill säga badkläder och shorts. när jag kom hem hade jag hittat vad jag skulle ha och min snälle far hade hjälpt mig med pengar eftersom mitt kort inte fungerade och jag varit dum nog att inte ta med mer kontanter. det hela slutade i alla fall väl och jag kom hem med ett par shorts och en bikini som jag tycker hemskt mycket om. har även äntligen köpt forstsättningen på love hina som jag varit på väg att köpa hur länge som helst, men i brist på pengar har det inte blivit av. Nu har jag dock helt plötsligt blivit rik, mycket tack vare att jag nu fått min lön. mycket uppskattat!
  jag måste säga att trots diverse motgångar, har det här varit en ganska bra dag. jag har gått om kring och kännt mig på gott humör och bara tagit det allmänt lugnt. ibland är det ganska trevligt att vandra omkring i en stad helt på egen hand och ha hur mycket tid som helst på sig.


nu har jag äntligen läst ut min bok också. det självklara slutet var inte så dramatiskt som jag hoppats på men jag tyckte ändå den slutade bra. det är lite konstigt, men det känns som att den slutade utan att man märkte det. helt plötsligt var bara sidorna slut. det är svårt att förklara, och jag kanske inte ska slösa er tid på att beskriva något jag inte ens själv förstår. men bra var den och det var inget dåligt slut, det kan jag inte säga.
  jag har ännu inte kommit fram till om hon var korkad eller bara omedveten. hon var kanske lite dum ändå. men inte så som jag hittills föreställt mig. possetiv överraskning brukar det väl kallas?
  nu har jag börjat läsa berättelsen om narnia och bara efter att ha läst förordet var jag helt fast och undrade frötvivlat varför jag inte läst den innan. dock är boken smått otymplig att bära med sig, så sådär jättemycket bussläsande och dylikt blir det nog inte. men vi får väl se om jag åker in till biblioteket någon dag för att se vad de har att erbjuda i mindre format.

tills vidare, adjö

Kommentarer
Postat av: Sara, vettu

Narnia-serien är helt underbar! Det var ett bra intiativ av dig att börja läsa den!



Jag vet exakt vad du menar med ett sånt slut du prata om. Jag blir alltid ledsen när jag läser ut en sån bok.



Vi träffas nån gång i veckan? Om du inte ska jobba? Pussohej

2008-07-11 @ 19:38:34
URL: http://fullfart.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0