tjugoandre juni - nytt liv åt bloggen

hej folks!
jag har nu beslutat att återuppta mitt meningslösa men o så trevliga bloggande. hur länge det varar återstår att se, men jag tänkte att lite ny design och så skulle göra det hela lite roligare att hålla på med. jag måste säga att jag är ganska nöjd.

denna dag har till stor del spenderats på café matilda. dock inte som gäst utan som betald arbetare. det var egentligen inte mycket för mig att syssla med idag på grund av regnigt väder, vilket resuterar i minskat glassbehov hos människor och därmed behövs ingen glassförsäljning, så jag försökte lära mig kaffemaskinen istället.
  det är sjukt mycket svårare än man tror. själva kaffet var inte jättesvårt att göra, men det här med mjölken var ett enda stort mysterium. man måste luta koppen precis lagom mycket, hälla snabbt och sedan räta upp koppen samtidigt som man skakar lite på handen som håller kannan med mjölk. sedan ska man ju helst göra ett snyggt hjärta och så med, men det är överkurs. jag tycker i alla fall jag ska ha lite cred för att jag nästan lyckades göra en lagom latte. dock utan hjärta.

någon dag tänkte jag även ägna mig åt att lägga upp lite recept på hemskt goda cupcakes som jag tror att ni skulle gilla. det blir inte så mycket bakande nu för tiden, men det ska det bli ändring på! kanske...

adjö gott folk. simma lugnt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Den nya designen, eller vad du vill kalla den, är otoligt söt och vacker och fin och ba åh! Precis som du

2008-06-26 @ 19:47:35
URL: http://fullfart.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0