tjugotredje juni

en mycket trevlig dag som mestadels tillbringades hemma hos en väldigt ofärdigpackad ella.
  vi åt tomatsoppa med gurka, och jag var smått tveksam till den grönare av dem till en början, men efter att hällt ner några små gröna tärningar i min soppa kan jag inte säga annat än att jag blev trevligt överaskad. efter tomatsoppan värmdes det rabarberpaj och visspades vaniljvissp.




senare beslutade jag och ella att bege oss ut och flyga med hennes hightec-drake med två snören. jag, som endast flugit med små enkla lågkvalitetsdrakar med diverse mysko bilder på och endast ett snöre att hålla i, tyckte att det blåste lite för mycket och trodde att draken skulle gå sönder, men det visade sig vara helt perfekt när vi väl letat fram draken och skickat upp den i luften. det var svårt men det gick ändå ganska bra i slutet. ella var dock bäst och höll draken i luften hemskt länge. 
  jag tror i och för sig inte att drakflygning är en sådan där sak som man kan öva på. antingen så är man bra på det eller så är man det inte. eller så kanske man inte ens kan vara bra på det. jag har ingen aning, men roligt är det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken fin bild, den ser väldigt friig ut. (kom just på ett nytt ord, friig).

[fri:ig]

2008-07-20 @ 15:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0