tjugofjärde juni

idag var jag lite småkrativ och sydde en hemskt enkel kjol av ett ganska så fult, vitt tyg med kostiga ränder på, som jag tror är till för att bilda något slags stöd eller kantband för gardiner. de skulle nog i och för sig varit ganska trevliga om de suttit lite närmare varandra. dock tyckte jag om kjolen ganska mycket när den var klar så den kommer absolut användas, trots fula ränder och konstig fåll.

nu till själva timogrejen. till att börja med hade jag helt och hållet missuppfattat datumet och trodde att det hela var på torsdag, men när jag insett det faktum att det faktiskt var idag han spelade var jag först lite depp, eftersom jag inte trodde jag skulle hitta någon att gå med på så kort tid, men sedan tog jag mig i kragen, ringde ylva och fanny och lyckdes få med mig fanny.
  så for vi in till den stora staden med kamera över axeln för att se en hemskt söt och pojkaktig timo räisänen uppträda på stora scenen at liseberg. det var en underbar upplevelse med allsång och marken tycktes stundvis försvinna totalt under våra fötter. vi träffade även glada barn vid namn anna, daniel, emma, lisa och deras vän som jag inte känner till namnet på. någon sara syntes inte till och det var lite smått depprimerande, men vi hittade olivia och marion på den stora skärmen. allting var hemskt bra och vi satte oss trötta på bussen för att åka hem. kvällen blev om möjligt ännu bättre då ett sött sms från spanien hamnade i inkorgen. jag har R2D2 i min väska. 

  

med en kopp kamomillte och min nya förälskelse herr philadelphiaost sa jag sedan god natt till världen och tänkte på hur bra det skulle vara om det inte lät något när man spikade.

fear no darkness promised child.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0