tjugoåttonde juni

min bild var med i tidningen igår och sedan dess har jag fått hemskt många trevliga sms, telefonsamtal, artikeln uppsatt på en dörr där jag arbetar samt ett stort grattis i kör när jag anlände till min arbetsplats igår. 
  allt gör mig hemskt glad och som om detta inte vore nog har lars, en konstnär som ställer ut sina tavlor på café matilda där jag jobbar, samtalat med mig en hel del om mina relationer till penna och papper samt kamera och fotofärdigheter. idag presenerade han mig för medlemmar i marstrands fotoklubb och de hade sett bilden och berömde den lite lagom. jag skulle hemskt gärna vilja gå med, eftersom det skulle betyda hemskt mycket bra saker att lära sig och att jag förmodligen kan få använda deras framkallningsmaterial och diverse andra proffsiga prylar som jag hittills bara drömt om.
  lars är verkligen snäll och det verkar som att han verkligen vill hjälpa mig. dock vet jag inte om jag kommer kunna samla tillräckligt med självförtroende för att visa dem mina bilder eller över huvud taget våga prata med dem ordentligt och seriöst om min hobbyfotografering. de är ju trots allt erfarna och hemskt duktiga, utifrån vad jag har förstått.
  kanske går det även framåt för min teckning. fast jag vet inte. vi får väl se vart allt det här slutar. kanske blir det ingenting alls, precis som vanligt, och jag står där med mina krossade förhoppningar och drömmar.


hej, tönt i artikel. men lite stolt är jag ändå.


jag kan meddela att mitt liv faktiskt känns riktigt bra för tillfället. jag vet intr riktigt exakt vad det är som är så bra (mer än det här med fotot) men det känns bra i magen. jag hoppas att det håller i sig ett litet tag den här gången. vanligtvis när det känns såhär lite extra bra tar det slut efter några dagar och så är allt som vanligt igen. jag skulle inte ha något emot om det fortsatte såhär ett tag till.
  nu är det inte så långt kvar tills adam kommer hem heller. och nästa vecka kommer inte bli outhärdlig eftersom jag har jobb nästan hela veckan och hinner nog inte tänka på så mycket annat än vilken glassort som ska hämtas ur frysen och var fiskmåsarna håller hus på grund av match race och att det kommer vara hur mycket turister som helst.
det ser ljust ut för café matildas ekonomi. så även min egen.

dessutom ett stort grattis i efterskott till min mor som fyllde år igår. vilka siffror är ovesäntligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0