25 mars.

idag var det secondhandruda med ylvs i trevliga haga. hittade dock ingenting jätteintressant bortsett från ett par kina-skor och ännu en love hina på rea. bäst att passa på liksom.. (höhö. hej, jag blir pank) lite besviken på mig själv att jag inte var på mer shoppinghumör men vi bestämde att vi skulle åka in en annan dag istället.
det var i alla fall snöslask och gud var schitzo (jag lovar, det är sant) men det mesta är trevligt i ylvas närvaro. det kan man absolut inte förneka.

image8

idag är det dessutom våffeldagen men såklart skulle ju jesus förstöra den också. måste hela världen kretsa kring honom? det är  tydligen så att eftentligen så heter det inte våffeldagen, utan vår-fru-dagen. men om man säger det fort så blir det helt enkelt våffeldagen. och vår fru är såklart maria och eftersom att romarna har bestämt att jesus ska fylla år den 25 december så är det idag maria blev gravid. 9 månader innan liksom våffeldagen heter också mariebebådelsedagen, eller något i den stilen. tjoho, vad jug älskar att min pappa lyssnar på radio så jag får lära mig allt det här (och förstöra alla mina heliga dagar) tur att han inte har något att göra med kanelbulledagen..

jaja trevlig våffeldag då. eller vad säger man?

Kommentarer
Postat av: millencolin

jag åt inte ens våfflor :( how sad

2008-03-27 @ 12:30:00
URL: http://thatsuptome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0