3 mars.

osynlighetsmantel?

jag lyssnade på kvällspasset i P3 förut på väg hem med bilen. älskar den kanalen btw. jag kom in lite sent i det hela så först förstog jag inte vad de pratade om, men när jag hörde något om en osynlighetsmantel var jag ju bara tvungen att höja volymen för att höra bättre. det visade sig att i några länder, ett av dem var kina tror jag, har forskare börjat försöka framställa ett slags osynlighetsmatreal. you know, som gör en osynlig liksom. precis som en osynlighetsmantel. gud, vilka möjligeter det skulle skapa.. men tänk bara!
okej, precis som de sa på radion skulle det ju innebära en massa problem. folk skulle gå och känna sig osäkra (som om det behövdes mer av det i sverige) och man skulle kunna dölja krigsmaskiner och allt vad det är, men ändå! tänk att kunna bli osynlig när man vill.
det en ganska konstig sak egentligen.. vad skulle man göra som osynlig? man skulle ju kunna göra hur mycket kul som helst! man skulle kunna sätta på sig kläder så att det ser ut som att det bara är kläder som är ute och går på stan. shit, vad folk skulle bli rädda. eller ställa sig någonstans och börja prata med folk som gick förbi. vilken förvirring. eller om du bara skulle vilja bli osynlig för ett litet tag. slippa alla som tittar på dig. kunna titta på folk utan att det märker det. utan att de tittar tillbaka. kunna iakta utan att synas..
men självklart skulle ju det inte vara några bra idéer heller. tänk bara vad rädda alla skulle bli om de en kostym komma gående på stan, eller folk som hör röster i huvudet. det skulle bli förvirrat och kaos. så det kanske inte är så bra i alla fall.

men det är en rolig tanke i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0