12 maj - förkylning

image16


förkylningen kom smygande bakom mig, förklädd till allergichock. och som vanligt kommer den sjukt olägligt, som när man till exempel har ett invecklat rymdarbete att ta i tu med.
  men det var lite av en lättnad att få sätta sig på bussen hem, med lite för hög musik i hörlurarna, och inte behöva anstränga halsen något mer på hela dagen. och nu sitter jag här, isolerad från omvärlden, med min kopp te, näsdukar och otaliga mängder ipren, medan jag försöker bli frisk nog att ta på mig skorna och ta mig till de bänkar där man bildar sig igen. det är väl knappast första gången jag är förkyld, men det är alltid lika otimat och ovälkommet.
  dock har jag lite trevliga picknickar och diverse annat att se fram emot de närmaste veckorna, så jag ska nog överleva.

Kommentarer
Postat av: din tillgivna agnes

picknick ja! nu är ett datum så gott som bestämt! den...låt se...den 25 maj, urban samt mors dag. hoppas du kan. för. du är ett bra knytt!

2008-05-13 @ 22:24:08
URL: http://vad-hedwig-hittade.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0