21 maj - nutidskonsert

image18


lalalalalala vi är bäst.

nu var det sådär jobbigt länge sedan jag skrev igen, men jag låter mig inte störas av det utan går direkt till konserten, som var ett litet lyckoblåbär igår.
 trevlig nutidskonsert med lite halvtaskiga låtar på en liten scen i en liten matsal. dock var vi väldigt bäst och de halvtaskiga låtarna var bra och de bra låtarna var bättre.
 ella mössbarn var underbar i sin sjömanströja och med sin tamburin sjungandes midsommarnattsdröm och jag dog för en liten stund. total lycka och energichock.
 
lite film tills sent på nätterna i främmande hus, gravitation, svarta hål, frusna blåsinstrument, norges nationaldag, hallongrottor, musikal, missade konserter, norrsken, slumberpartyn, picknick.. och självklart finns det även lite måsten att ta itu med, men vem vill tänka på det när det snart är sommarlov och lars winnerbäck kommer till slottskogen?

jag kan också meddela att jag idag har sytt lite i min sjömansklänning som snällt hängt i garderoben sedan kanelbullens dag och väntat på att bli lagad.
 ny trevlig musik är inskaffad men ni kan nog inte förvänta er någon mer konstig albumlista som jag utlovat. det blev helt enkelt fel från början och det skulle aldrig fungera mellan oss. vad tänkte jag på egentligen. däremot kanske jag ibland uppmanar er att lyssna på lite trevliga låtar jag förälskat mig i. ni kan ju hoppas för jag vet att ni älskar min musiksmak, som jag dock inte tycker om när man frågar om, eftersom jag inte riktigt kan sätta ord på den.

imorgon vill jag att sushiätande snälla männsikor ska följa med mig till västra gatan och hälsa på peter. jag vet att jag hade tänkt lägga min första lön på det, men eftersom jag är sjukt sugen på sushi och min arbetsgivare inte behagar höra av sig så kanske det blir lite i förtid.

och jag vet att ni är stormförtjusta i att jag delar upp allt i fina stycken och att jag skriver allt på en gång i en ganska odetaljerad beskrivning, men vad ska man göra när man är för lat för att logga in och skriva om sin dag en efter en på sin blogg som läser?

Kommentarer
Postat av: din tillgivna agnes

liebe Malin. nu är det såhär att vi måste köra lite intense selfupbuilding coaching här. först och främst: du kommer aldrig att sälja några kakor om du inleder med att säga att det är äckliga! (hoppas du kan följa mina metaforer) du måste skriva om ditt, enligt mig, mycket treliga liv (så vitt jag vet) som om det var det mest vansinnigt intressanta liv som någonsin levts. eller åtminstone inte trycka ned dig själv/dina texter, utan bita ihop och minnas att det visst finns människor som läser din blogg fast ca 90% inte är de kommenterande typerna helt enkelt. och som jag tidigare sagt så tycker jag att du skriver mycket mycket bra och önskar att du fortsätter med detta. Ha!

2008-05-22 @ 23:26:30
URL: http://vad-hedwig-hittade.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0