2 oktober.


min katt har rullat ihop sig till en liten fluffig orange boll på mattan och jag bara önskar att jag kunde göra detsamma. han ser så fridfull ut där han ligger mitt ibland röran av skor i olika storlekar och sover och behöver inte fundera på någonting över huvud taget. 
  men inte jag inte. istället sitter jag och får fyrkantiga ögon framför en datorskärm och försöker ta mig igenom gymnasiedjungeln, vilken jag nu ska tvingas hitta en väg ut ur. och helst innom en snar framtid. jag har alldeles för få planer inför framtiden och alldeles för mycket valmöjligheter för att det här ska kunna gå bra. jag har sutit och tittat runt i ca två timmar nu och endast kunnat eliminera sisådär tre eller fyra möjliga gymnasium från min kilometerlång lista. just nu lutar det åtminståne åt något samhällsvetenskapligt med inslag av estetisk verksamhet eller journalistik. eller så kanske jag bestämmer mig för att fordon skulle vara trevligt. troligtvis inte.
  jag undrar var jag kommer sluta någonstans. kanske i underlandet? sjungande blommor och rökande larvar. tekalas och kaniner. åh, jag skulle nog vilja var alice ändå. så underbart.
 
min nya bok är bra föresten.

Kommentarer
Postat av: Fanny

du malin jag blir jättestressad när du är stressad!- om du är stressad, som kommit längre i ditt gymnasieval än vad jag har, så borde jag vara det också!

2008-10-07 @ 11:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0