4 oktober.

åh, underbar dag!
  jag vaknade upp bredvid en aprilhimmel och var lycklig, så lycklig. jag skar ut prydliga geometriska former ur min grapefrukt, drack te, satte på mig mina skor och hoppade på en buss. hoppade av bussen, blev anfådd i ett antal backar och kom till slut fram till koffes trevliga boning där dagens bullbak skulle äga rum. matilda anlände senare med sin brutna arm (arma människa) och med gemensamma kafter lyckades vi baka många fler kanelbullar än det var tänkt från början, efter att ha strött pärlsocker över hela köket. 
  nu sitter jag hemma och mår smått illa (det mesta av illamåendet har lagt sig vid det här laget) efter att ha ätit alldeles för mycket bulldeg och alldeles för många bullar och tittar på biljard i en av de allt för ofta förekommande reklampauserna. jag förmår inte resa mig och det kommer dröja innan jag får för mig att äta någonting igen, men jag är glad ändå. jag har ju trots allt tillbringat dagen tillsammans med människor som jag älskar hemskt hemskt mycket.





 kanelbullens dag är en bra uppfinning ♥

Kommentarer
Postat av: Koffe

:D <3



Arma människa xD

2008-10-05 @ 11:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0