28 september.

idag har varit en ganska bra dag. jag börjar bli klar med min svenskauppgift som skulle varit inlämnad i fredags (hon hade sagt att redovisningarna skulle vara på onsdag och jag hade inte uppfattat att vi skulle lämna in tidigare så det är egentligen inte mitt fel, utan min hjärnas fel, som aldrig kan fokusera på det som är viktigt) och det känns fruktannsvärt bra att äntligen kunna lämna det långa och plågsamma arbetet bakom mig. av det här arbetet har jag lärt mig att det inte är så väldans lätt att skriva en biografi. det har krävts mycket bearbetning av text och meningsbyggnader för att få texten att flyta och inte staka sig med allt för många punkter och kommatecken. Meningar och stycken har blivit omplacerade oräkneliga gånger och jag har provat olika synonymer för att se vilken som passade bäst in i sammanhanget. Att få det till mitt eget skrivspråk gick inte heller så bra i början. Det blev lätt det där allt för välkända "han föddes då. sedan gjorde han det här. sedan gjorda han såhär. sedan flyttade han hit..osv." Förutom skrivandet har jag letat som besatt efter bra bilder att använda, vilket inte är det lättaste eftersom google's bildsökningsfunktion aldrig verkar tycka särskilt mycket om mig. Nu när arbetet snart är klart kan i alla fall säga att det var väl värt mödan, eftersom jag är hemskt hemskt nöjd med resultatet. Jag hoppas att min svenskalärare också ska tycka om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0