fjärde september.

 - mullvaden ville hitta något som inte var svart, men det gjorde han inte så då tog han på sig alla sina kläder på en gång - fast bakochfram.


september. det låter fint. det känns bra när man säger det på något vis. september.
  jag blev lite avundsjuk här om dagen (det var kanske igår, jag vet inte)  när jag satt hemma och tittade på teve. eftersom min koncentration egentligen låg någon annan stans än på teveskärmen uppfattade jag inte mycket av själva programmet i sig, men det som fick mig att titta upp var ernst kirchsteigers (åh, ernst!) mysiga och lite småflummiga rösta säga: "...och här i sundsvall har hösten kommit så långt. titta på alla de vackra färgerna på löven...", eller något i den stilen, och vad ser jag om inte ett sundvall täckt med röda, orangea och gula löv. sundsvallsborna hade allesammans plockat fram sina höstrockar och halsdukar ur garderoben och jag blev avundsjuk, så avundsjuk. hösten är det finaste som finns och att den inte kommit och bott hos mig här än gör mig ledsen. det är så mysigt att krypa in och gömma sig i fina halsdukar och tjocka tröjor tillsammans med någon man tycker om och en kopp te.

 

jag har kommit på att det i särklass charmigaste som finns är när någon döljer sitt ansikte i en jättestor djurmask av papremache eller helt enkelt klistrar på ett kaninansikte ovanpå en bild av sig själv. det är fint på något vis. precis som krossat poslin, det är också fint.



nu tänkte jag återgå till verkligheten, dåliga videor på mtv samt en kall kopp te. att vara sjuk är ingen bra grej.
so long ♥

Kommentarer
Postat av: Saaaaaara

Krya på dig, Malin Lilla!

2008-09-04 @ 21:22:43
URL: http://fullfart.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0