4 februari.



Aldrig är jag riktigt närvarande. Hela tiden är jag på väg någon annan stans. Någon annan stans lever jag bland stora träd, blå himlar och oändlig kärlek, springer barfota i varm silkeslen sand iklädd vackra vita klänningar av den flygiga sorten och med långt mörkbrunt hår, som flyger i vinden på det allra underbaraste sätt. Någon annan stans har jag ett eget mörkt rum med kuddar i alla möjliga mönster och färger, tända ljus och en skivspelare som vet precis vilket humör jag är på. Någon annan stans är jag odödlig och äger världens största bibliotek, där är molnen gjorda av sockervadd som klibbar mellan fingrarna och där sitter jag och tittar ned på världen och alla människor ser ut som små myror om man inte har en kikare. Någon annan stans är jag närvarande.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag ska måla dina väggar mörka, sy kuddar i alla möjliga mönster och färger och tända ljus åt dig. Men det där med odödlighet och oändlig kärlek blir svårare. Vi får trösta oss med att vi har varann.

<3

2009-02-07 @ 17:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0