When it rains in Finland they say let it rain. We're not made of sugar so we won't melt anyway.

Mina fingrar luktar akvarellfärg och är fortfarande lite blå efter mina desperata försök att fördriva dagens händelselösa timmar.
  Dagen har i stort sett gått åt till att dansa lite runt runt och spela othello med mig själv. Jag har försökt koncentrera mig på trycksvärtan i min ganska dåliga bok, helt utan resultat, och tevattnet har kokat över ett antal gånger på grund av att min koncentration helt och hållet befunnit sig i ett parti pasiens.

Men Jens Lekman gör dagarna lättare. Jag älskar att sitta och lyssna till de söta och lite konstiga texterna till lagom fina melodier som på något konstigt vis låtit sig fångas på CD. Det är så fint att det gör ont.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Oh dear, jag fick just ett brev från Schillerska om intagningsprovet. Heh. Helt appropå ingenting så bara måste jag tipsa dig om ett helt fantastiskt band vid namn Afenginn. Puss på dig.

2009-02-13 @ 20:18:43
URL: http://hicsuntdracones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0