24 januari.



Inspiarationen har äntligen återvänt från sin semester på mallorca och pennan flyger upp och ned över vartena pappersark som kommer i min väg. Allting tack vare min underbara födelsedagspresent.
 
Jag väcktes av en sjungande familj, som jag först var grodor med fluga och kavaj i en högs underhållande dröm jag hade, och konstaterade sömnigt att det fortfarande var mörkt utanför fönstret. I fint paketpapper hittade jag den ena fina penseln efter den andra och en alldeles underbar skiva och annat fint. Sedan skulle jag helt plötsligt sätta mig i bilen med frågor forsande ut ur min mun angående restid och destination. Inget svar.
  Resan slutade utanför det hemskt fina konstmuséet Louisiana. Alldeles fruktansvärt förvånad och med en brett leende familj på båda sidor om mig, tog jag några steg mot byggnaden, som helt var klädd i murgröna. Där inne stannade vi länge, länge och jag var glad, så glad, och tyckte om precis allt! Och jag tittade noga, analyserade penselstorlekar, färgvariationer, skuggningar, former, kontraster, tekniker och kompositioner, gled runt bland utställningarna och drömde om ett eget galleri och mina tavlor på någons väggar.
  När jag gick ut var jag alldeles snurrig av alla intryck och bilder av olika målningar snurrade runt runt och fick mitt huvud att värka, på ett bra vis (så som seriefigurer alltid har sjärnor i omloppsbana kring pannan, ni vet).

På vägen hem drömde jag lite till, om guldramar och blå himlar och jag tror alldrig riktigt att jag såg den kolsvarta kvällen utanför bilfönstret.


Kommentarer
Postat av: bea

vad härligt när det händer. att inspirationen väcks till liv igen.

2009-01-25 @ 10:37:53
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Fanny

åh, det låter helt underbart malin!

2009-01-25 @ 14:31:11
Postat av: Anonym

jag är så glad att det blev en precis så underbar dag som du förtjänar!

finaste, finaste malin!

jag vill ha något som du har gjort att hänga på min vägg när jag flyttar till strömma!

2009-01-25 @ 19:14:09
Postat av: SAra

Liek.. wow on the husbild!

Och din text var fin!

2009-01-25 @ 21:22:35
URL: http://inberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0