4 januari.


Gårdagen: Det som från början endast var tänkt som en helt vanlig visit i göteborg med tillhörande fika resulterade helt oväntat i att jag och Viktoria gick på bio och sedan, istället för en stor cappuchino och kladdkaka på con letche, blev det en subway på centralen. Det var en av de trevligare dagarna under jullovet måste jag säga, eftersom Viktoria är en hemskt snäll sak och för att jag tycker om spontanitet även när den kostar pengar.
  Dock hade jag lovat mig själv att inte göra några inköp idag. Detta gick inte så bra då jag återvände hem och insåg att jag hade en liten påse från Myrorna i handen. Men de små sakerna i påsen var trots allt hemskt fina och även om jag kanske inte direkt behövde dem så gör de sig hemskt bra på sina platser i mitt rum. Som tur var var de fina sakerna även hemskt billiga.
  Hur som helst så var filmen vi såg, The Duchess, en hemskt bra och sevärd film. Och enligt mig ovanligt oförutsägbar.
  Det är något speciellt med biografer. Popcornlukten, toalettköer, stressade föräldrar som försöker hålla koll på sina barn, fötter på stolsryggarna och de högt älskade svarta prickarna som flimrar förbi och hela tiden finns där på duken utan att man direkt tänker på dem. De som gör hela filmen levande på ett mycket säreget sätt. Bio är fint.

Idag har jag ägnat ca sju timmar åt städning av rum. Jag har placerat varenda liten sak på sin plats och raderat alla små damråttor från jorden yta. Det var mödosamt, men det blev hemskt fint och tanken på att bo här ett tag till blev med ens ganska behaglig.
  Imorgon ska jag bygga en liten minibyrå att ha knappar och sådant i. Det kommer bli fint. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0