Adrift.

Det finns ingenting i hela världen som är så vackert som ord. Ord som inte missbrukats, förstörts och fått sin mening utraderad. Ord som inte tappat sitt värde på grund av för många upprepningar utan egentlig inlevelse och sanning. Ord när de bildar hav av trycksvärta och uttryck. Det kan vara så vackert och ibland när orden liksom lyfter sig från pappret och dansar rakt igenom dina ögonlober in i kroppen och den abstrakta mening du kunnat avläsa mellan raderna lägger sig som en solid vacker massa någonstans mellan naveln och hjärtat känner du dig hel och ofelbar. 
  Och det finns ingenting som gör mig så frustreread som när jag inte hittar orden som uttrycker det jag vill säga på ett sådant sätt som jag vill uttrycka det. Allting kan bli så fel och trots att budskapet går fram, så får det inte den kraft som det hade kunnat få om rätt ord funnits där. De meningar som skulle funnits där på ett sådant där abstrakt vis mellan raderna blir så lätt tolkade på fel sätt om fel ord används. Men kanske är det en del av charmen.
 

Kommentarer
Postat av: Någon

Jag måste bara få säga att det var otroligt fint skrivet, Mailn. Du är jätte duktigt på att skriva, jag gillar stilen oerhört mycket. Du skulle kunna bli något stort med hjälp av ditt val av formuleringar av dina tankar. Jätte snyggt verkligen. Lycka till!

2009-05-19 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0