October burns red.



>>Lovers are not the best when it matters. Mouths dry up, palms sweat, conversation flags andall the time the heart is threatening to fly from the body, once and for all. Lovers have been known to have heart attacks. Lovers drink too much from nervousness and cannot perform. They eat too little and faint during their fervently wished consummation. They do not stroke the favoured cat and their face-paint comes loose. This is not all. Whatever you have set store by, your dress, your dinner, your poetry, will go wrong.<< - J.W.

Kommentarer
Postat av: Koffe

.

2009-10-18 @ 14:28:58
Postat av: Fanny

har du färgat håret sådär rött? världens största smile

2009-10-18 @ 21:27:16
URL: http://photopicturet.blogspot.com
Postat av: Sara

Finast<3

2009-10-18 @ 21:59:22
URL: http://inberlin.blogg.se/
Postat av: Ella

fannys kommentar är jättefin,

och jag undrar precis samma sak!

längtar och väntar på lördag. <3

2009-10-19 @ 16:10:20
Postat av: Johannas ordsamling

jag kan lova dig,

fina du!

din spotifylista var fantastisk!



hur mår du?

<3

2009-10-20 @ 20:51:46
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

åh,

men fina du! var ska du flytta? och när ska du flytta? ska du flytta till den vinterdöda staden för att plugga? eller för att jobba?

jag är säker på, att när du väl kommit in i stadens rytm, och lärt känna ett par guldkorn - då kommer det nog kännas alldeles jättebra!



jag mår helt under kontroll. det har börjat rulla in några små jobbtimmar - och det är så himla skönt. och så VET jag med säkerhet vad jag ska göra i vår (om inget sjukt underbar jobb dyker upp och jag tar det istället...)

det enda som går mot mig just nu, är det där med kärlek. men jag börjar bli van. tss!



Du ska få en av mina favoritplaylists, tillsvidare, men sen ska jag knåpa ihop en som det bara skriker JOHANNA om!

Men lyssna på den här så länge, den är ganska så fantastisk!



http://open.spotify.com/user/ordsamling/playlist/74vHgyDGy6xMHjPWmdA1Ff



och så länge du stannar ovanför vattenpölarna, ska jag försöka hålla mig ovanför ytan även jag!



hjärta!!!

2009-10-25 @ 21:52:23
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

Åh, nej! Jag förstår att det inte är något alternativ att flytta hem igen. I vilken stad finns ditt barndomshem?



Örebro och Jag, välkomnar dig med öppna armar,

om du skulle få för dig att örebro vore en trevlig stad. här sparkas det i höstlöv, värms frusna fingrar mot chailatte-varma glas på mysiga caféer. skrattas med ost&vin. spelas gitarr och sjungs. kakor bakas och det är vänskapligt och bra!



Ja egentligen? Man klarar sig väldigt bra alone, det är bara det - vissa extra ruskiga höstkvällar, då saknar man den där famnen - famnen som är öppen bara för Dig, du vet. Och lika så när man ser nykära ögon på stan, ihopflätade fingrar och lätta kyssar. Då önskar man för en stund, att man hade någon att fläta fingrar med, någon som kysser en i pannan, någon som gör kärleksfulla saker för en.

- men ja. jag antar att det kommer. någon gång. så småningom.



åh, något exempel på någon av de låtarna? vad roligt!

spellistan kommer, när jag glidit in lite mer i höstrusket, ungefär!



åh ska du det? gud vad fint!

jag vill ha någon att snöra på mig ett par skridskor tillsammans med, och åka skridskor ute på en sjö. allra helst klädd varmt, fint och utan jacka. och så vill jag att fina fotografier ska tas.

men, det har liksom inte blivit någon skridskoåkning på många, många år!



hjärtan!

2009-10-26 @ 23:51:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0