Farväl Jupiter, adjö.

Om allting inte kändes så tomt skulle jag skriva om allt som känns. Men det kanske är lögn. Och det kanske inte är tomt. Bara stilla. Och det kanske visst känns. Lite sådär som det gör.
  Staden håller på att gå i ide och sushibaren flyttar ett kvarter bort. Höstsolen väcker mig om morgnarna och kvällens allt mörkare timmar spenderar jag i klarröda fakelädersoffor, under gatlyktor och springandes genom smala gränder. Fast ibland sitter jag bara med inbundna ord i mina händer på ett blommigt överkast och lyssnar på regnet. Och snart ska jag flyga till månen.
  Jag känner hur jag långsamt börjar suddas ut från min gamla verklighet och förflyttas in i en ny. Och jag kan nog inte säga att jag tycker att det gör mig någonting alls.

Kommentarer
Postat av: Ella

jag är kanske helt ute och cyklar, men betyder det att du börjar trivas på riktigt nu finaste?

för jag vill att du ska ha det bäst och jag vill komma och hälsa på dig i ditt alldeles egna hem snart!

all kärlek!

2009-09-08 @ 16:10:47
Postat av: sara

Åh, du skriver verkligen finast i världen, ingen skriver så mysigt. Med betoning på ingen.

2009-09-08 @ 16:41:17
URL: http://inberlin.blogg.se/
Postat av: Koffe

Åh, fina du. Headern blev riktigt fin faktsikt, även om min bild var lite sådär halvful.

Det låter bra det, med sushibaren, månen och allt annat. Men suddas jag bort?

2009-09-08 @ 19:53:46
Postat av: Johanna

"Staden håller på att gå i ide och sushibaren flyttar ett kvarter bort."



dina ord. är. underbara.



och jag måste säga, att det verkligen känns fint att Mina ord, värmer ditt hjärta. det är lite så jag vill beröra. tack! <3



ska kolla upp de där boktipsen. kommer du på fler, får du gärna tala om dem!



hjärta!

2009-09-08 @ 21:51:42
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

mmm, du ger Mig feber i hjärtat och själen.



då du verkar vara en så fantastisk person, blir jag jättenyfiken på din film och musiksmak. vill du berätta för mig vilka dina favoritfilmer är? Och favoritband/artister?



hjärta!

2009-09-09 @ 22:45:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: elin

du skriver som alltid underbart, det vet du min vän. jag hoppas bara inte att jag är en av de saker som blir ut suddat.. just nu vet jag inte riktigt... saknar dig <3

2009-09-10 @ 21:04:11
Postat av: ladybug

Vad ska jag som mamma skriva...alla mammor älskar sina döttrar och de dom gör, skriver och säger men detta, vad säger en mor om detta..... Du trollar med ord Malin, orden blir till ett magiskt, mystiskt spindelnät som skimrar av dagg i morgonsolen. Tonvis av kärlek, mamma

2009-09-10 @ 22:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0